سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

سبز قامتان

تاکتیک مظلوم نمایی و اگر عدالت باشه مهدی هاشمی تبرئه میشه

مهدی هاشمی رفسنجانی در اقدامی عجیب، نامه‌ای سرگشاده خطاب به دادستان کل کشور نوشته و برای بازگشت خود از انگلیس به ایران و همچنین حضور در جلسه محاکمه در دادگاه، برای قوه قضاییه   "شرط" تعیین کرده است  !

پسر آقای هاشمی در حالی که مدت‌ها از صدور حکم جلب او توسط وزارت اطلاعات و دستگاه قضا می‌گذرد، ضمن تایید شایعات مربوط به بازگشت خود از لندن، واکنش افکار عمومی نسبت به این مساله را "اوج گیری شانتاژها" نامیده است .

 

مهدی هاشمی در این نامه، برای بازگشت خود شرط تعیین کرده و خطاب به "محسنی اژه‌ای" نوشته است: مطمئناً جناب‌عالی و همکاران می‌دانید رسماً اعلام کرده‌ام علی‌رغم مسئولیت نظارت بر دانشگاه‌های آزاد خارج از کشور؛ مشغول تحصیل در دانشگاه آکسفورد هم هستم که برای تهیه پایان‌نامه دکترایم می‌باشد، آماده حضور در محکمه می‌باشم و شرط‌‌های من را هم می‌دانید که هیچ درخواست غیرقانونی در آن نیست؛ مهمترین آنها دادگاه مستقل و مصون از تحمیل‌های نیروهای امنیتی است با همه حقوق دادگاه و متهم و نیز توجه به شکایات متهم.

 

 

دفاع پسر متهم از پدر مظلوم

 

پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه این نامه، خواست مردمی برای بازگشت خود به کشور و حضور در دادگاه و پاسخگویی به اتهامات را نقشه‌ای برای "پدر مظلوم" خود دانسته و مدعی شده است: بی‌شک هدف این‌ها شخص اینجانب نیست؛ بلکه هدف پدر مظلوم من است و خودشان می‌دانند که آسیب این ظلم‌ها دامن انقلاب را هم می‌گیرد  .

 

به گزارش شبکه ایران، مهدی هاشمی رفسنجانی همچنین پیشاپیش برای قاضی پرونده خود هم تعیین تکلیف کرده و اعلام کرده که "مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد  ."

 

شبکه ایران پیش از این درباره این سناریو مطلب تحلیلی جامعی را منتشر کرده بود  .

 

وی در پایان نامه هم خودش را "جانباز شیمیایی" و "خادم صنایع نفتی ایران" نامیده است؛ مساله‌ای که فعالان سیاسی با توجه به سابقه نامعلوم او در پرونده رشوه استات اویل، مورد تشکیک قرار داده‌اند  .

 

سناریوی مهدی هاشمی؛ این بار کپی سناریوی تقلب

 

"اگر تقلب نشه؛ موسوی اول میشه" این شعاری بود که در روزهای منتهی به 22 خرداد 88 و درست زمانی که نظرسنجی های سراسری از موقعیت نامطلوب میرحسین موسوی در بین مردم حکایت می کرد، در برخی خیابان‌های تهران توسط حامیان آقای موسوی سر داده می‌شد؛ شعاری که از ابتدا بنا را بر آن گذاشته بود که اگر نام میرحسین موسوی به عنوان پیروز انتخابات از صندوق‌های رای بیرون نیاید، یعنی تقلب  !

 

البته پشت پرده این شعار بعدا و توسط سردمداران کودتای مخملی افشا و مشخص شد که هدف از طرح این شعار و دیگر زمینه سازی ها برای القای ادعای تقلب، تحقق پروزه "براندازی" بوده است  .

 

گزارش اخیر سایت منتسب به محسن هاشمی هم قطعه ای از پازل را به دست تحلیلگران سیاسی داده که بر اساس آن احتمال می رود وقوع سناریویی مشابه تقلب، درباره دادگاه مهدی هاشمی هم وجود داشته باشد  .

 

به گزارش شبکه ایران، در واقع در حالی که هنوز پسر جنجال ساز آقای هاشمی به ایران برنگشته و دادگاه و قاضی رسیدگی به اتهامات او مشخص نشده است، آقای هاشمی بخشی از دادگاه ها و قضات قوه قضائیه را به داشتن وابستگی سیاسی و بی‌عدالتی متهم کرده است  .

 

به همین دلیل این تحلیلگران معتقدند که طرح چنین اتهاماتی ممکن است مبنایی برای نپذیرفتن و زیر سوال بردن رای احتمالی محکومیت مهدی هاشمی و متهم کردن قاضی به بی عدالتی و تاثیرپذیری از فشارهای بیرونی قرار بگیرد؛ هر چند که روند دادگاه و صدور حکم بر پایه عدالت و قانون پیش رفته باشد  .

 

 

 

  .

 

 

 

 

رجا نیوز : رؤیت حسین مرعشی در محافل دعانویسی شمال تهران  !

حسین مرعشی که اسفند ماه سال گذشته براساس حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری و محرومیت دائم از فعالیت در احزاب و تشکل‌های سیاسی محکوم شد، به‌تازگی در برخی محافل دعانویسی شمال تهران رؤیت شده است  .

به گزارش رجانیوز، مرعشی با مراجعه به منزل یکی از دعانویسان مشهور شمال تهران از وی درخواستی برای مهدی هاشمی رفسنجانی را داشته است که این فرد با درخواست مرعشی مخالفت کرده است  .

این دعانویس مشهور سال گذشته نیز به درخواست میرحسین موسوی پاسخ منفی داده بود.

در حکم دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره مرعشی، اشاره‌ای به جزئیات اتهامی وی نشده اما درباره موضوع اتهامی وی به ماده 500 قانون مجازات اسلامی استناد شده بود. براساس این ماده از قانون، هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید، به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

مرعشی به فاصله یک روز پس از بازداشت در روزهای آخر سال 88، در اقدامی عجیب تا 14 فروردین 89 به مرخصی فرستاده شد. وی که پسرعموی همسر آقای اکبر هاشمی رفسنجانی است، در کارنامه فعالیت‌های خود مسئول دفتری هاشمی را در دوره ریاست جمهوری‌اش دارد.

مهدی هاشمی از مرداد ماه سال گذشته از کشور خارج شده و علی‌رغم تأکید دادستان کل کشور و دادستان تهران مبنی بر بازگشت وی به ایران برای پاسخ به اتهامات، به این مسئله بی‌توجهی کرده است. وی البته قصد داشت در تعطیلات نوروزی با سفر به دوبی و از آنجا به کیش، در پایان تعطیلات با هواپیمای حامل پدر خود عازم تهران شود اما افشای این سناریو توسط رجانیوز، پروژه وی را ناتمام گذاشت.

چندی پیش وزیر اطلاعات از دراختیار داشتن حکم جلب وی خبر داده بود.

 




عارف ::: دوشنبه 89/9/1::: ساعت 12:27 صبح

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :5332
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<